5 jel, amit ha tapasztalsz magadon biztosan időgazdálkodási problémákkal küzdesz

5 jel, amit ha tapasztalsz magadon biztosan időgazdálkodási problémákkal küzdesz

Ha meghalljuk ezt a kifejezést, hogy időgazdálkodás, mindenkinek más jut az eszébe: van, aki applikációkat tölt le és percre lebontva vezeti a tevékenységi naplóját, kirajzolódik egy általános tendencia, mégsem lesz több ideje. Van, aki parttalanul sóhajtozik a közösségi térben és van aki sorozatfüggő lesz ideiglenesen, csak hogy ne kelljen a számára kellemetlen feladatokat ellátnia.

Van, aki teszteket tölt ki százszámra, de elfelejti levonni a konzekvenciákat.

Íme 5 tény, amelyet ha mát tapasztaltál magadon, akkor személyre szabott időgazdálkodási technikákra van szükséged:

  1. A stresszfaktor folyamatos emelkedése a napi rutinod része lett, mint a tíz csésze kávé és az idővonalon meg nem jelenő „new story”...

Bővebben


Ne legyen időd a stresszre!

Ne legyen időd a stresszre!

Feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért jut időnk stresszelni, ha a feladat elvégzésére pedig nincs. A látszólag paradox kérdésnek a létjogosultsága a stressz kiváltó okában keresendő.

A stresszfaktor emelkedése és annak állandóvá válása nem csak komoly egészségügyi kockázatokat hordoz, hanem saját kapcsolati hálónkat is szétrombolhatja. A stressz testi tüneteit, mint például a magas vérnyomást vagy a kínzó fejfájást talán könnyebben elviseljük, mint a párunk panaszkodását az ismét elmaradt közös programok miatt.

A kezdő időgazdálkodási „guruk” legnagyobb tévedése, hogy a különböző típusú feladatokból egyetlen listát generálnak. A stressz pedig pont abból fakad, hogy egyben látják az elvégzendő feladatok mennyiségét. Ahhoz, hogy valóban...

Bővebben


Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát!

Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát!

Mándó Milánnal, a Minner.hu tulajdonosával az általa megvalósított Vállalkozást Indítók projekt kapcsán ismerkedtünk meg. Az eredményes közös munka érdekében többször tartottunk megbeszéléseket Skype-on keresztül.

Éppen egy ilyen meeting kapcsán jelentősen elmélyültünk az időgazdálkodás témakörében és rövid időn belül kiderült, hogy bizony Milánnak is van némi problémája a személyes időbeosztásával. Végeztünk egy gyors állapotfelmérést és megvizsgáltuk, hogy milyen időrabló tényezőkkel küzd. Ezek közül is a két legjelentősebb időrablóra kerestünk megoldást, a tervezés és szervezés hiányára, valamint a hosszan elnyúló megbeszélésekre, tárgyalásokra.

Ezt követően Milán elkészítette a saját feladatlistáját a hét minden munkanapjára. Jelenleg több projekten dolgozik, melyeknek munkafázisai közel megegyezőek. Úgy döntött,...

Bővebben


Így delegálj 6 lépésben!

Így delegálj 6 lépésben!

Amennyiben rendszeresen olvasol minket tudhatod, hogy meglátásunk szerint a jó időgazdálkodás egyik leghatékonyabb eszköze a delegálás. A dolog pikantériája az, hogy ügyfeleink nagy része ettől a módszertől idegenkedik a legjobban. Nehezen veszik rá magukat, hogy kiadjanak egy-egy feladatot a kezeik közül. Hiába sorakoztatunk fel számos érvet a delegálás előnyei mellett, például hogy ezzel az eszközzel megismerhetjük a munkatársaink kiaknázatlan képességeit, ambícióit, hogy hosszú távon jelentős idő szabadíthatnak fel önmaguk számára, ebben a kérdésben midig megfontolt lépésekben kell haladunk.

Azonban, ha Te úgy érzed alkalmaznád ezt a módszert, akkor a következő szempontok figyelembe vételével oszd ki a feladatot kollégád számára:

  1. Válaszd ki...

Bővebben


Te hogyan kezeled a céges levelezésed?

Te hogyan kezeled a céges levelezésed?

Nem is hinnéd, hogy ha munkaidőben két feladat elvégzése között végig futod a Facebook oldaladat vagy néhány percet böngészel a neten nem pazarolsz el annyi időt, mint a beérkező e-mailek folyamatos megfigyelésével és azonnali megválaszolásával. Fontos leszögezni, hogy ez kizárólag abban az esetben igaz, ha lezárt munkafolyamatokról beszélünk, nem pedig arról, amikor egy feladatot azért szakítasz félbe, hogy like-old az egyik ismerősöd legfrissebb bejegyzését.

Abban az esetben, ha a postafiókodat álladóan ellenőrzöd és a beérkező leveleket azonnal kezeled, folyamatosan megszakítod az aktuális feladatodat. Azzal, hogy ismét ráhangolódsz a feladatra, detektálod annak aktuális állapotát és megtervezd a következő lépést,- tehát újból felveszed...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Ebben az esetben szeretnénk a figyelmedbe ajánlani személyre szabott tréningüket.

**Ezt a megoldást válaszd,...

Bővebben ...