5 jel, amit ha tapasztalsz magadon biztosan időgazdálkodási problémákkal küzdesz

5 jel, amit ha tapasztalsz magadon biztosan időgazdálkodási problémákkal küzdesz

Ha meghalljuk ezt a kifejezést, hogy időgazdálkodás, mindenkinek más jut az eszébe: van, aki applikációkat tölt le és percre lebontva vezeti a tevékenységi naplóját, kirajzolódik egy általános tendencia, mégsem lesz több ideje. Van, aki parttalanul sóhajtozik a közösségi térben és van aki sorozatfüggő lesz ideiglenesen, csak hogy ne kelljen a számára kellemetlen feladatokat ellátnia.

Van, aki teszteket tölt ki százszámra, de elfelejti levonni a konzekvenciákat.

Íme 5 tény, amelyet ha mát tapasztaltál magadon, akkor személyre szabott időgazdálkodási technikákra van szükséged:

  1. A stresszfaktor folyamatos emelkedése a napi rutinod része lett, mint a tíz csésze kávé és az idővonalon meg nem jelenő „new story”...

Bővebben


Ne legyen időd a stresszre!

Ne legyen időd a stresszre!

Feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért jut időnk stresszelni, ha a feladat elvégzésére pedig nincs. A látszólag paradox kérdésnek a létjogosultsága a stressz kiváltó okában keresendő.

A stresszfaktor emelkedése és annak állandóvá válása nem csak komoly egészségügyi kockázatokat hordoz, hanem saját kapcsolati hálónkat is szétrombolhatja. A stressz testi tüneteit, mint például a magas vérnyomást vagy a kínzó fejfájást talán könnyebben elviseljük, mint a párunk panaszkodását az ismét elmaradt közös programok miatt.

A kezdő időgazdálkodási „guruk” legnagyobb tévedése, hogy a különböző típusú feladatokból egyetlen listát generálnak. A stressz pedig pont abból fakad, hogy egyben látják az elvégzendő feladatok mennyiségét. Ahhoz, hogy valóban...

Bővebben


Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát!

Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát!

Mándó Milánnal, a Minner.hu tulajdonosával az általa megvalósított Vállalkozást Indítók projekt kapcsán ismerkedtünk meg. Az eredményes közös munka érdekében többször tartottunk megbeszéléseket Skype-on keresztül.

Éppen egy ilyen meeting kapcsán jelentősen elmélyültünk az időgazdálkodás témakörében és rövid időn belül kiderült, hogy bizony Milánnak is van némi problémája a személyes időbeosztásával. Végeztünk egy gyors állapotfelmérést és megvizsgáltuk, hogy milyen időrabló tényezőkkel küzd. Ezek közül is a két legjelentősebb időrablóra kerestünk megoldást, a tervezés és szervezés hiányára, valamint a hosszan elnyúló megbeszélésekre, tárgyalásokra.

Ezt követően Milán elkészítette a saját feladatlistáját a hét minden munkanapjára. Jelenleg több projekten dolgozik, melyeknek munkafázisai közel megegyezőek. Úgy döntött,...

Bővebben


Így delegálj 6 lépésben!

Így delegálj 6 lépésben!

Amennyiben rendszeresen olvasol minket tudhatod, hogy meglátásunk szerint a jó időgazdálkodás egyik leghatékonyabb eszköze a delegálás. A dolog pikantériája az, hogy ügyfeleink nagy része ettől a módszertől idegenkedik a legjobban. Nehezen veszik rá magukat, hogy kiadjanak egy-egy feladatot a kezeik közül. Hiába sorakoztatunk fel számos érvet a delegálás előnyei mellett, például hogy ezzel az eszközzel megismerhetjük a munkatársaink kiaknázatlan képességeit, ambícióit, hogy hosszú távon jelentős idő szabadíthatnak fel önmaguk számára, ebben a kérdésben midig megfontolt lépésekben kell haladunk.

Azonban, ha Te úgy érzed alkalmaznád ezt a módszert, akkor a következő szempontok figyelembe vételével oszd ki a feladatot kollégád számára:

  1. Válaszd ki...

Bővebben


Te hogyan kezeled a céges levelezésed?

Te hogyan kezeled a céges levelezésed?

Nem is hinnéd, hogy ha munkaidőben két feladat elvégzése között végig futod a Facebook oldaladat vagy néhány percet böngészel a neten nem pazarolsz el annyi időt, mint a beérkező e-mailek folyamatos megfigyelésével és azonnali megválaszolásával. Fontos leszögezni, hogy ez kizárólag abban az esetben igaz, ha lezárt munkafolyamatokról beszélünk, nem pedig arról, amikor egy feladatot azért szakítasz félbe, hogy like-old az egyik ismerősöd legfrissebb bejegyzését.

Abban az esetben, ha a postafiókodat álladóan ellenőrzöd és a beérkező leveleket azonnal kezeled, folyamatosan megszakítod az aktuális feladatodat. Azzal, hogy ismét ráhangolódsz a feladatra, detektálod annak aktuális állapotát és megtervezd a következő lépést,- tehát újból felveszed...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban

2019 szeptembertől

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Itt egy lehetőség, ami pont neked szól.

Először, egy teljesen ingyenes személyes...

Bővebben ...

Coaching szemléletű vezetői tréning (gyorsított)

Coaching szemléletű vezetői tréning (gyorsított)

Kinek ajánljuk?

A képzést vezetőknek, menedzsereknek, vállalkozóknak ajánljuk és mindazoknak, akik sikeresebbek, tudatosabbak és magabiztosabbak szeretnének lenni vezetői hivatásuk gyakorlása során és magánéletükben is. Jelentkezz, ha rövid időn belül szeretnél gyakorlatias tudást...

Bővebben ...