Számos konfliktushelyzettel találkozunk mindennapi életünk során. A konfliktus forrása gyakran belőlünk fakad, amikor nem tudunk két alternatíva között dönteni, de jelen van személyek, csoportok vagy akár szervezetek között is. Lehet, hogy megnehezíti az életünk, de nem minden konfliktus ártalmas. A megfelelő konfliktuskezelési stratégiák elsajátítása elősegítheti az egymás közti kommunikáció kialakulását, javulását, a felek közötti viszony pozitív változását. A jó vagy konstruktív konfliktus egy csoporton belül közelebb viszi a csoportot céljai eléréséhez, növeli a teljesítményét, összetartását, közös értékrendszerének stabilitását. Azonban egy nem megfelelően kezelt, érzelmileg telített szituáció akár a csoport széteséséhez is vezethet. A divergens gondolkodás fejlesztésének hatására láthatóvá válnak a kreatív konfliktuskezelési módozatok.
A tréning célja: a konfliktushelyzetek felismerése és a résztvevő felek számára az optimális megoldási formák egyedi kidolgozása.
A tréning során megszerezhető készségek kompetenciák:
- konfliktuskezelési,
- önismereti,
- társismereti,
- problémafelismerő,
- folyamatszemlélet,
- alkalmazkodási készség,
- döntési készség.