"Már megint egy újabb tréning?"

Képzés, szervezetfejlesztés, tréning, coaching. Egyre gyakrabban találkozunk ezekkel a kifejezésekkel. Talán már a munkahelyünk „jóvoltából” részt is vettünk a felsoroltak valamelyikén, esetleg mi magunk döntöttünk úgy, hogy a fejlődés útjára lépünk és pénzt, időt, energiát nem spórolva megpróbálunk még többet kihozni magunkból.

Azonban meg kell említenem azokat is, akik folyamatosan keresik a kifogásokat, hogy miért nem érdemes például a kommunikációs technikájukkal, az időgazdálkodásukkal, a vezetői kompetenciáikkal foglalkozni. A leggyakrabban a következőket szoktam hallani:„Ilyen vagyok, ennyi!”, Világ életemben így csináltam, már minek változtatni!”, „Feladatlistát csinálni időpazarlás!”, Én nem foglalkozom a feladatkiosztással, nálam gyorsabban úgy se tudná senki megcsinálni”.

A védelmük mellett szóljon,...

Bővebben


A három leggyakoribb kommunikációs hiba! Hogyan segíthetnek az asszertivitásból ismert technikák?

A három leggyakoribb kommunikációs hiba! Hogyan segíthetnek az asszertivitásból ismert technikák?

Bármennyire is figyelünk arra, hogy a kommunikációnk során egyértelműek, hatékonyak és informatívak legyünk nem mindig sikerül megvalósítani a valódi céljainkat. Néha csak egyszerűen lusták vagyunk. Biztosan ismerős, amikor éppen facebook chatelünk az egyik barátunkkal, de nincs kedvünk hosszan és részletesen leírni, hogy mit történt velünk aznap a munkahelyen, ezért csak felületesen válaszolunk az érdeklődő kérdésekre. Máskor pedig, amikor valami bánt minket, ugyanazt az egy traumát okozó eseményt ismételgetjük vég nélkül olyan fordulatokkal kiszínezve, amelyek talán sosem voltak valóságosak…

Gyakori hiba a kommunikáció során az empátia hiánya. Amikor nem vagyunk képesek beleképzelni magunkat a beszélgető partner helyzetébe, érzéseibe, amikor meg sem...

Bővebben


7 + 1 tény, amit mindenképpen tudnod kell az asszertivitásról!

7 + 1 tény, amit mindenképpen tudnod kell az asszertivitásról!

Az előző bejegyzésekben már olvashattál az önérvényesítő kommunikációról, helyzetekről, amelyekre megoldást nyújthat. Most ezek alapján összegyűjtöttük azokat a jellemzőket, amelyek alapján az asszertivitás meghatározható:

  1. Az asszertív kommunikáció segítségével anélkül lehetsz önérvényesítő, hogy másokat eltipornál vagy ignorálnál.
  2. Az asszertivitáshoz nélkülözhetetlen a nyitottság, az empátia.
  3. Megoldást nyújthat bizonyos konfliktushelyzetekre, melyből mindkét fél nyertesen kerülhet ki.
  4. Az asszertív személy én-üzenteket közvetít, tehát egyes szám első személyben beszél.
  5. Találgatás helyett, megfelelően alkalmazza a kérdezéstechnikát, aktívan figyel és hallgat.
  6. Nehézsége abban rejlik, hogy tudatosan kell alkalmazni.
  7. Nem szükséges mindig asszertívnek lenni!
  • 1 Az asszertivitás tanulható!

**Te is szeretnéd érvényre juttatni a véleményedet, elképzelésedet? Nem szeretnél mindig...

Bővebben


Ne futamodj meg! Ne legyél agresszív! - arany középút a kommunikációban

Ne futamodj meg! Ne legyél agresszív! - arany középút a kommunikációban

Biztos érezted már, hogy mindig te húzod a rövidebbet, mindig te adod be a derekad, vagy mindig meghajolsz mások akarata előtt. Kényszerből... Biztos érezted már, hogy az érvekből kifogytál és nincs erőd küzdeni tovább egy soha véget nem érőnek tűnő vitában. Helyette egy egyszerűbb, rövid távon hatékony, de agresszív magatartást kell követned, különben felrobbansz az idegtől... Magyarán szólva, a beszédből kifogyva, inkább menekülnél…

Azért, hogy mégse kelljen meghátrálnod és már a reggeli kávé közben rafinált kis csúsztatásokat, hovatovább manipulációs stratégiákat kigondolnod, amikor egy nemkívánatos beszélgető partnerrel lesz meetinged, a megoldás az asszertivitás. Nem csodaszer, de megfelelő mennyiségben és minőségben adagolva igazán...

Bővebben


Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát!

Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát!

Mándó Milánnal, a Minner.hu tulajdonosával az általa megvalósított Vállalkozást Indítók projekt kapcsán ismerkedtünk meg. Az eredményes közös munka érdekében többször tartottunk megbeszéléseket Skype-on keresztül.

Éppen egy ilyen meeting kapcsán jelentősen elmélyültünk az időgazdálkodás témakörében és rövid időn belül kiderült, hogy bizony Milánnak is van némi problémája a személyes időbeosztásával. Végeztünk egy gyors állapotfelmérést és megvizsgáltuk, hogy milyen időrabló tényezőkkel küzd. Ezek közül is a két legjelentősebb időrablóra kerestünk megoldást, a tervezés és szervezés hiányára, valamint a hosszan elnyúló megbeszélésekre, tárgyalásokra.

Ezt követően Milán elkészítette a saját feladatlistáját a hét minden munkanapjára. Jelenleg több projekten dolgozik, melyeknek munkafázisai közel megegyezőek. Úgy döntött,...

Bővebben


Ne legyen időd a stresszre!

Ne legyen időd a stresszre!

Feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért jut időnk stresszelni, ha a feladat elvégzésére pedig nincs. A látszólag paradox kérdésnek a létjogosultsága a stressz kiváltó okában keresendő.

A stresszfaktor emelkedése és annak állandóvá válása nem csak komoly egészségügyi kockázatokat hordoz, hanem saját kapcsolati hálónkat is szétrombolhatja. A stressz testi tüneteit, mint például a magas vérnyomást vagy a kínzó fejfájást talán könnyebben elviseljük, mint a párunk panaszkodását az ismét elmaradt közös programok miatt.

A kezdő időgazdálkodási „guruk” legnagyobb tévedése, hogy a különböző típusú feladatokból egyetlen listát generálnak. A stressz pedig pont abból fakad, hogy egyben látják az elvégzendő feladatok mennyiségét. Ahhoz, hogy valóban...

Bővebben


5 jel, amit ha tapasztalsz magadon biztosan időgazdálkodási problémákkal küzdesz

5 jel, amit ha tapasztalsz magadon biztosan időgazdálkodási problémákkal küzdesz

Ha meghalljuk ezt a kifejezést, hogy időgazdálkodás, mindenkinek más jut az eszébe: van, aki applikációkat tölt le és percre lebontva vezeti a tevékenységi naplóját, kirajzolódik egy általános tendencia, mégsem lesz több ideje. Van, aki parttalanul sóhajtozik a közösségi térben és van aki sorozatfüggő lesz ideiglenesen, csak hogy ne kelljen a számára kellemetlen feladatokat ellátnia.

Van, aki teszteket tölt ki százszámra, de elfelejti levonni a konzekvenciákat.

Íme 5 tény, amelyet ha mát tapasztaltál magadon, akkor személyre szabott időgazdálkodási technikákra van szükséged:

  1. A stresszfaktor folyamatos emelkedése a napi rutinod része lett, mint a tíz csésze kávé és az idővonalon meg nem jelenő „new story”...

Bővebben


A belső drive

Trénerként nagyon fontosnak tarjuk, hogy mély csoportbizalom alakuljon ki a tréningeinken belül, amelynek keretében trénerpárként kettős szerepben is jelen lehetünk: résztvevőként és irányítóként. Trénerként a használható tudás átadása és a résztvevők számára az „aha!” élmény nyújtása az alapvető célunk.

Egy tréner nem pedagógus, de nem is egy barát, se nem főnök vagy szülő. Az irányítás és segítségnyújtás más szintjeit célozzuk meg, amikor nem csak az adott kompetenciát fejlesztjük, hanem közvetlenül a résztvevő szemléletét formáljuk, attitűdjét tudatosítjuk. A mindenkiben fellehető sikerorientált mozgató rugók beindítása, egy bizonyos belső drive megélése hangsúlyosan előkerül a képzéseinken. Ez a felismerés csakis egy megfelelő, befogadó légkörben lehet...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Itt egy lehetőség, ami pont neked szól.

Először, egy teljesen ingyenes személyes konzultáció...

Bővebben ...

Coaching szemléletű vezetői tréning (gyorsított)

Coaching szemléletű vezetői tréning (gyorsított)

Kinek ajánljuk?

A képzést vezetőknek, menedzsereknek, vállalkozóknak ajánljuk és mindazoknak, akik sikeresebbek, tudatosabbak és magabiztosabbak szeretnének lenni vezetői hivatásuk gyakorlása során és magánéletükben is. Jelentkezz, ha rövid időn belül szeretnél gyakorlatias tudást...

Bővebben ...