Furcsának tűnhet párhuzamot vonni az empátia és az üzleti élet között. Gyakran a hétköznapokban is nehezünkre esik empátiát tanúsítani egy másik embertársunk iránt, miért tennénk ezt meg pont egy tárgyalás során, amikor az elsődleges célunk az, hogy a saját érdekeinket képviseljük?
Segítek! Saját érdekeink érvényesítése és az empátia kiegészítik egymást. Így tudjuk megvalósítani önmagunk képviselését anélkül, hogy ignorálnánk a beszélgető partner szükségleteit. (Emlékszel? Erről már többször beszéltünk az asszertivitás kapcsán.)
Alapvetően ez kell, hogy legyen a célunk. Együttműködni, nem pedig szabotálni, meggyőzni nem pedig legyőzni a másik felet.
Empatikusnak lenni annyit jelent, hogy beleélem magam a partner lelki állapotába. Érzem és értem a beszélgető partner emócióit, indítékait, törekvéseit.
Az empátiánkat számos módon kifejezhetjük. Nézzük, hogyan tehetjük ezt meg az üzleti életben: Legyél ügyfélközpontú! Hogy miért érdemes empatikusnak lenni az ügyfelekkel?
Minden esetben figyeld meg és értelmezd a partnered szempontjait. Amennyiben így cselekszel egy mindkettőtök számára kényelmes és eredményes kommunikációs folyamat alakítója leszel.
Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Itt egy lehetőség, ami pont neked szól.
Először, egy teljesen ingyenes személyes konzultáció...
Kinek ajánljuk?
A képzést vezetőknek, menedzsereknek, vállalkozóknak ajánljuk és mindazoknak, akik sikeresebbek, tudatosabbak és magabiztosabbak szeretnének lenni vezetői hivatásuk gyakorlása során és magánéletükben is. Jelentkezz, ha rövid időn belül szeretnél gyakorlatias tudást...