Hagyod, hogy mások eltiporjanak? A passzív magatartású emberek kálváriája.

Hagyod, hogy mások eltiporjanak? A passzív magatartású emberek kálváriája.

Néhány héttel ezelőtt a nővéremnek orvoshoz kellett fordulnia. A már mindenki számára ismerős szituáció fogadta: a rendelő zsúfoltságig tele, minden újonnan érkező idegesen pásztázta végig a termet és próbált informálódni. Informálódni arról, hogy itt van-e már a doktornő, hogy mindenki hozzá vár-e és ami a legfontosabb, ki érkezett utoljára. Tehát Ő ki után fog következni, bízva abban, hogy a nem az egész délelőttjét fogja várakozással tölteni.

Aztán valami nagyon kellemetlen történt. Éppen amikor a testvérem került volna sorra, valaki, akivel már előzetesen megbeszélték az érkezési sorrendet egyszerűen csak elé vágott. Úgy gondolom, ha nem is egy orvosi rendelőben, hanem akár a...

Bővebben


Te mindig beleállsz a konfliktushelyzetekbe a munkahelyeden?

Te mindig beleállsz a konfliktushelyzetekbe a munkahelyeden?

Melyik személyiségtípusba tartozol? Kellemetlen, feszültségekkel teli szituációként tekintesz a konfliktusokra, esetleg félsz tőlük vagy pedig elengedhetetlenek a napi adrenalinszinted biztosításra?

Még ha eddig nem is gondolkodtál rajta, neked is megvan az egyéni stílusod, ahogyan a konfliktusok megoldásához fogsz. Lehet, hogy éppen együttműködés jellemez, de az is lehet, hogy dominánsabb, irányítóbb típus vagy. A következő infogarifka segítségével reflektálhatsz önmagadra. Nézd meg a képen látható konfliktus kezelési stratégiákat és vizsgáld meg, melyek a leginkább jellemzőek rád!

strategia

Rád melyik konfliktuskezelési stratégia igaz?

Mivel mindannyiunknak van egy meghatározó stratégiája, amit általában alkalmazunk, de ez nem jelenti azt, hogy a szituáció, a partner és egyéb...

Bővebben


Munkahelyi konfliktusok: A mumus bennünk van vagy másokban?

Munkahelyi konfliktusok: A mumus bennünk van vagy másokban?

Szorongás, gyomorgörcs, a kommunikáció kerülése a kollégáiddal. Te is érezted már úgy, hogy a körülötted zajló konfliktusok - ahol lehetsz éppen Te magad is a főszereplő! - nemhogy előrelendítenék munkanapodat, hanem egyenesen “lenyomnak”?

A brit Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) és az üzleti pszichológiával foglalkozó OPP felméréséből az derül ki, hogy egy átlagos munkavállaló - lehet, hogy akár Te is - hetente két órát tölt el valamilyen konfliktussal, emiatt éves szinten értékes munkanapok veszhetnek kárba.

De valóban kárba vesznek?

Ahhoz, hogy a konfliktus káros, időrabló mivoltát teljes bizonyossággal kijelenthessük több szempontból is körbe kell járnunk a munkahelyi konfliktus...

Bővebben


3 nyomós érv, amiért vezetőként is érdemes empatikusnak lenni

3 nyomós érv, amiért vezetőként is érdemes empatikusnak lenni

Emlékeztek? A legutóbbi bejegyzésünk arról szólt, hogy miért érdemes empatikusan viselkednünk az üzleti életben. A témával kapcsolatban az ügyfélközpontúságot emeltük ki.

Továbbra is az empatikus viselkedés mellett tesszük le a voksunkat, de most a vezetők szempontjából szeretnénk megközelíteni a témát. A hatékony vezetés aspektusából is fontos, ha nem az egyik legfontosabb a megértés és a mások fejlesztése iránti érzék. Ez az empátiás kompetencia egyik jellemzője. Ismerni a munkavállalók kompetenciáit és előremozdítani azokat a megfelelő irányba.

Nézzük meg, miért érdemes átültetni a gyakorlatba:

  1. A megfelelő útmutatás segít abban, hogy a dolgozó jobban teljesítsen.
  2. Lojálisabbá válik a szervezet iránt.
  3. Nem utolsó sorban...

Bővebben


Mitől válik valaki jó kommunikátorrá?

Mitől válik valaki jó kommunikátorrá?

Nem fogunk kertelni és egy hosszú bevezető után, mintegy csattanóként tálalni a választ. Ahhoz jó kommunikátor váljék valakiből fontos, hogy jól ismerje önmagát, kommunikációs képességeinek szintjét. Másként hogyan tudna célirányosan fejlődni?

Most ebben szeretnénk Neked segíteni!

  1. Első lépésként próbáld meg definiálni egy mondatban, hogy milyen a jó kommunikátor!

  2. Most sorolj fel 8 olyan tulajdonságot, amely jellemzi jó a kommunikátort!

  3. Vizsgáld meg önmagad! Mindegyik általad megjelölt tulajdonságot helyezd el egy 1-6-ig tartó skálán az alapján, hogy mennyire vagy megelégedve az adott kommunikációs képességeddel (1=egyáltalán nem vagyok megelégedve, 6=teljes mértékben elégedett vagyok). Hol tartasz most?

  4. Vannak olyan képességek, amelyek fejlesztésre...

Bővebben


Miért érdemes empatikusnak lenned az üzleti életben?

Miért érdemes empatikusnak lenned az üzleti életben?

Furcsának tűnhet párhuzamot vonni az empátia és az üzleti élet között. Gyakran a hétköznapokban is nehezünkre esik empátiát tanúsítani egy másik embertársunk iránt, miért tennénk ezt meg pont egy tárgyalás során, amikor az elsődleges célunk az, hogy a saját érdekeinket képviseljük?

Segítek! Saját érdekeink érvényesítése és az empátia kiegészítik egymást. Így tudjuk megvalósítani önmagunk képviselését anélkül, hogy ignorálnánk a beszélgető partner szükségleteit. (Emlékszel? Erről már többször beszéltünk az asszertivitás kapcsán.)

Alapvetően ez kell, hogy legyen a célunk. Együttműködni, nem pedig szabotálni, meggyőzni nem pedig legyőzni a másik felet.

Empatikusnak lenni annyit jelent, hogy beleélem magam a partner lelki állapotába. Érzem és...

Bővebben


Vajon kik tárgyalnak jobban, a férfiak vagy a nők?

Vajon kik tárgyalnak jobban, a férfiak vagy a nők?

Mint oly sok más területen, így a tárgyalástechnikával kapcsolatos kutatások közül a is a nemek közötti különbségekkel foglalkoznak a legszélesebb körben.

Természetesen sem a férfiakról és sem a nőkről nem lehet egyértelműen ki jelenteni, hogy jobban tárgyalnának a másik nem képviselőjénél. Alapvető különbségeket azonban sikerült megállapítani.

A nők a előnye, hogy általában empatikusabbak, analitikus gondolkodásuk jobb, mint a férfiaké. A férfiak előnye pedig a racionalitásukban rejlik, szintetizáló képességük jobb. A férfiak hátránya, hogy gyakran elsiklanak az apróságok mellett (Miller és Miller 1997.).

A tárgyalás fortélyai szerencsére mindkét nem számára elsajátíthatóak, gyakorlással pedig idővel bárkiből jó tárgyaló válhat.

Álszentség lenne azonban...

Bővebben


Milyen tárgyalási technikát válasszak?

Milyen tárgyalási technikát válasszak?

Tapasztalataink szerint mindenki szeretne nagyon jól és nagyon hatékonyan kommunikálni. Főként igaz ez akkor, amikor egy fontos üzleti partnerrel készülünk tárgyalni, szolgáltatásunkat vagy termékünket szeretnék értékesíteni vagy egyszerűen kedvezőbb feltételek mellett kívánunk vásárolni.

Nagyon sok múlik azon, hogy milyen kommunikációs stratégiát, illetve milyen tárgyalási stílust választunk.

Ebben a bejegyzésben két tárgyalástípust említünk meg. Az első a disztributív/nyerő tárgyalások, amikor kizárólag a saját érdekeinket tartjuk szem előtt, tehát az egyik fél nyer a másik pedig veszít. Mikor találkozhatunk ezzel a típussal? Például ház, lakás, autó vagy egyéb tárgy eladása kapcsán, vagyis olyan szituációkban, amikor kizárólag az ár számít.

A másik a típus az integratív...

Bővebben


Te hogyan kezeled a céges levelezésed?

Te hogyan kezeled a céges levelezésed?

Nem is hinnéd, hogy ha munkaidőben két feladat elvégzése között végig futod a Facebook oldaladat vagy néhány percet böngészel a neten nem pazarolsz el annyi időt, mint a beérkező e-mailek folyamatos megfigyelésével és azonnali megválaszolásával. Fontos leszögezni, hogy ez kizárólag abban az esetben igaz, ha lezárt munkafolyamatokról beszélünk, nem pedig arról, amikor egy feladatot azért szakítasz félbe, hogy like-old az egyik ismerősöd legfrissebb bejegyzését.

Abban az esetben, ha a postafiókodat álladóan ellenőrzöd és a beérkező leveleket azonnal kezeled, folyamatosan megszakítod az aktuális feladatodat. Azzal, hogy ismét ráhangolódsz a feladatra, detektálod annak aktuális állapotát és megtervezd a következő lépést,- tehát újból felveszed...

Bővebben


Így delegálj 6 lépésben!

Így delegálj 6 lépésben!

Amennyiben rendszeresen olvasol minket tudhatod, hogy meglátásunk szerint a jó időgazdálkodás egyik leghatékonyabb eszköze a delegálás. A dolog pikantériája az, hogy ügyfeleink nagy része ettől a módszertől idegenkedik a legjobban. Nehezen veszik rá magukat, hogy kiadjanak egy-egy feladatot a kezeik közül. Hiába sorakoztatunk fel számos érvet a delegálás előnyei mellett, például hogy ezzel az eszközzel megismerhetjük a munkatársaink kiaknázatlan képességeit, ambícióit, hogy hosszú távon jelentős idő szabadíthatnak fel önmaguk számára, ebben a kérdésben midig megfontolt lépésekben kell haladunk.

Azonban, ha Te úgy érzed alkalmaznád ezt a módszert, akkor a következő szempontok figyelembe vételével oszd ki a feladatot kollégád számára:

  1. Válaszd ki...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Ebben az esetben szeretnénk a figyelmedbe ajánlani személyre szabott tréningüket.

**Ezt a megoldást válaszd,...

Bővebben ...