Ne futamodj meg! Ne legyél agresszív! - arany középút a kommunikációban

Ne futamodj meg! Ne legyél agresszív! - arany középút a kommunikációban

Biztos érezted már, hogy mindig te húzod a rövidebbet, mindig te adod be a derekad, vagy mindig meghajolsz mások akarata előtt. Kényszerből... Biztos érezted már, hogy az érvekből kifogytál és nincs erőd küzdeni tovább egy soha véget nem érőnek tűnő vitában. Helyette egy egyszerűbb, rövid távon hatékony, de agresszív magatartást kell követned, különben felrobbansz az idegtől... Magyarán szólva, a beszédből kifogyva, inkább menekülnél…

Azért, hogy mégse kelljen meghátrálnod és már a reggeli kávé közben rafinált kis csúsztatásokat, hovatovább manipulációs stratégiákat kigondolnod, amikor egy nemkívánatos beszélgető partnerrel lesz meetinged, a megoldás az asszertivitás. Nem csodaszer, de megfelelő mennyiségben és minőségben adagolva igazán...

Bővebben


Milyen tárgyalási technikát válasszak?

Milyen tárgyalási technikát válasszak?

Tapasztalataink szerint mindenki szeretne nagyon jól és nagyon hatékonyan kommunikálni. Főként igaz ez akkor, amikor egy fontos üzleti partnerrel készülünk tárgyalni, szolgáltatásunkat vagy termékünket szeretnék értékesíteni vagy egyszerűen kedvezőbb feltételek mellett kívánunk vásárolni.

Nagyon sok múlik azon, hogy milyen kommunikációs stratégiát, illetve milyen tárgyalási stílust választunk.

Ebben a bejegyzésben két tárgyalástípust említünk meg. Az első a disztributív/nyerő tárgyalások, amikor kizárólag a saját érdekeinket tartjuk szem előtt, tehát az egyik fél nyer a másik pedig veszít. Mikor találkozhatunk ezzel a típussal? Például ház, lakás, autó vagy egyéb tárgy eladása kapcsán, vagyis olyan szituációkban, amikor kizárólag az ár számít.

A másik a típus az integratív...

Bővebben


Miért érdemes empatikusnak lenned az üzleti életben?

Miért érdemes empatikusnak lenned az üzleti életben?

Furcsának tűnhet párhuzamot vonni az empátia és az üzleti élet között. Gyakran a hétköznapokban is nehezünkre esik empátiát tanúsítani egy másik embertársunk iránt, miért tennénk ezt meg pont egy tárgyalás során, amikor az elsődleges célunk az, hogy a saját érdekeinket képviseljük?

Segítek! Saját érdekeink érvényesítése és az empátia kiegészítik egymást. Így tudjuk megvalósítani önmagunk képviselését anélkül, hogy ignorálnánk a beszélgető partner szükségleteit. (Emlékszel? Erről már többször beszéltünk az asszertivitás kapcsán.)

Alapvetően ez kell, hogy legyen a célunk. Együttműködni, nem pedig szabotálni, meggyőzni nem pedig legyőzni a másik felet.

Empatikusnak lenni annyit jelent, hogy beleélem magam a partner lelki állapotába. Érzem és...

Bővebben


Mitől válik valaki jó kommunikátorrá?

Mitől válik valaki jó kommunikátorrá?

Nem fogunk kertelni és egy hosszú bevezető után, mintegy csattanóként tálalni a választ. Ahhoz jó kommunikátor váljék valakiből fontos, hogy jól ismerje önmagát, kommunikációs képességeinek szintjét. Másként hogyan tudna célirányosan fejlődni?

Most ebben szeretnénk Neked segíteni!

  1. Első lépésként próbáld meg definiálni egy mondatban, hogy milyen a jó kommunikátor!

  2. Most sorolj fel 8 olyan tulajdonságot, amely jellemzi jó a kommunikátort!

  3. Vizsgáld meg önmagad! Mindegyik általad megjelölt tulajdonságot helyezd el egy 1-6-ig tartó skálán az alapján, hogy mennyire vagy megelégedve az adott kommunikációs képességeddel (1=egyáltalán nem vagyok megelégedve, 6=teljes mértékben elégedett vagyok). Hol tartasz most?

  4. Vannak olyan képességek, amelyek fejlesztésre...

Bővebben


Munkahelyi konfliktusok: A mumus bennünk van vagy másokban?

Munkahelyi konfliktusok: A mumus bennünk van vagy másokban?

Szorongás, gyomorgörcs, a kommunikáció kerülése a kollégáiddal. Te is érezted már úgy, hogy a körülötted zajló konfliktusok - ahol lehetsz éppen Te magad is a főszereplő! - nemhogy előrelendítenék munkanapodat, hanem egyenesen “lenyomnak”?

A brit Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) és az üzleti pszichológiával foglalkozó OPP felméréséből az derül ki, hogy egy átlagos munkavállaló - lehet, hogy akár Te is - hetente két órát tölt el valamilyen konfliktussal, emiatt éves szinten értékes munkanapok veszhetnek kárba.

De valóban kárba vesznek?

Ahhoz, hogy a konfliktus káros, időrabló mivoltát teljes bizonyossággal kijelenthessük több szempontból is körbe kell járnunk a munkahelyi konfliktus...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban

2019 szeptembertől

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Itt egy lehetőség, ami pont neked szól.

Először, egy teljesen ingyenes személyes...

Bővebben ...

Coaching szemléletű vezetői tréning (gyorsított)

Coaching szemléletű vezetői tréning (gyorsított)

Kinek ajánljuk?

A képzést vezetőknek, menedzsereknek, vállalkozóknak ajánljuk és mindazoknak, akik sikeresebbek, tudatosabbak és magabiztosabbak szeretnének lenni vezetői hivatásuk gyakorlása során és magánéletükben is. Jelentkezz, ha rövid időn belül szeretnél gyakorlatias tudást...

Bővebben ...