7 + 1 tény, amit mindenképpen tudnod kell az asszertivitásról!

7 + 1 tény, amit mindenképpen tudnod kell az asszertivitásról!

Az előző bejegyzésekben már olvashattál az önérvényesítő kommunikációról, helyzetekről, amelyekre megoldást nyújthat. Most ezek alapján összegyűjtöttük azokat a jellemzőket, amelyek alapján az asszertivitás meghatározható:

  1. Az asszertív kommunikáció segítségével anélkül lehetsz önérvényesítő, hogy másokat eltipornál vagy ignorálnál.
  2. Az asszertivitáshoz nélkülözhetetlen a nyitottság, az empátia.
  3. Megoldást nyújthat bizonyos konfliktushelyzetekre, melyből mindkét fél nyertesen kerülhet ki.
  4. Az asszertív személy én-üzenteket közvetít, tehát egyes szám első személyben beszél.
  5. Találgatás helyett, megfelelően alkalmazza a kérdezéstechnikát, aktívan figyel és hallgat.
  6. Nehézsége abban rejlik, hogy tudatosan kell alkalmazni.
  7. Nem szükséges mindig asszertívnek lenni!
  • 1 Az asszertivitás tanulható!

**Te is szeretnéd érvényre juttatni a véleményedet, elképzelésedet? Nem szeretnél mindig...

Bővebben


A három leggyakoribb kommunikációs hiba! Hogyan segíthetnek az asszertivitásból ismert technikák?

A három leggyakoribb kommunikációs hiba! Hogyan segíthetnek az asszertivitásból ismert technikák?

Bármennyire is figyelünk arra, hogy a kommunikációnk során egyértelműek, hatékonyak és informatívak legyünk nem mindig sikerül megvalósítani a valódi céljainkat. Néha csak egyszerűen lusták vagyunk. Biztosan ismerős, amikor éppen facebook chatelünk az egyik barátunkkal, de nincs kedvünk hosszan és részletesen leírni, hogy mit történt velünk aznap a munkahelyen, ezért csak felületesen válaszolunk az érdeklődő kérdésekre. Máskor pedig, amikor valami bánt minket, ugyanazt az egy traumát okozó eseményt ismételgetjük vég nélkül olyan fordulatokkal kiszínezve, amelyek talán sosem voltak valóságosak…

Gyakori hiba a kommunikáció során az empátia hiánya. Amikor nem vagyunk képesek beleképzelni magunkat a beszélgető partner helyzetébe, érzéseibe, amikor meg sem...

Bővebben


Vajon kik tárgyalnak jobban, a férfiak vagy a nők?

Vajon kik tárgyalnak jobban, a férfiak vagy a nők?

Mint oly sok más területen, így a tárgyalástechnikával kapcsolatos kutatások közül a is a nemek közötti különbségekkel foglalkoznak a legszélesebb körben.

Természetesen sem a férfiakról és sem a nőkről nem lehet egyértelműen ki jelenteni, hogy jobban tárgyalnának a másik nem képviselőjénél. Alapvető különbségeket azonban sikerült megállapítani.

A nők a előnye, hogy általában empatikusabbak, analitikus gondolkodásuk jobb, mint a férfiaké. A férfiak előnye pedig a racionalitásukban rejlik, szintetizáló képességük jobb. A férfiak hátránya, hogy gyakran elsiklanak az apróságok mellett (Miller és Miller 1997.).

A tárgyalás fortélyai szerencsére mindkét nem számára elsajátíthatóak, gyakorlással pedig idővel bárkiből jó tárgyaló válhat.

Álszentség lenne azonban...

Bővebben


Miért érdemes empatikusnak lenned az üzleti életben?

Miért érdemes empatikusnak lenned az üzleti életben?

Furcsának tűnhet párhuzamot vonni az empátia és az üzleti élet között. Gyakran a hétköznapokban is nehezünkre esik empátiát tanúsítani egy másik embertársunk iránt, miért tennénk ezt meg pont egy tárgyalás során, amikor az elsődleges célunk az, hogy a saját érdekeinket képviseljük?

Segítek! Saját érdekeink érvényesítése és az empátia kiegészítik egymást. Így tudjuk megvalósítani önmagunk képviselését anélkül, hogy ignorálnánk a beszélgető partner szükségleteit. (Emlékszel? Erről már többször beszéltünk az asszertivitás kapcsán.)

Alapvetően ez kell, hogy legyen a célunk. Együttműködni, nem pedig szabotálni, meggyőzni nem pedig legyőzni a másik felet.

Empatikusnak lenni annyit jelent, hogy beleélem magam a partner lelki állapotába. Érzem és...

Bővebben


3 nyomós érv, amiért vezetőként is érdemes empatikusnak lenni

3 nyomós érv, amiért vezetőként is érdemes empatikusnak lenni

Emlékeztek? A legutóbbi bejegyzésünk arról szólt, hogy miért érdemes empatikusan viselkednünk az üzleti életben. A témával kapcsolatban az ügyfélközpontúságot emeltük ki.

Továbbra is az empatikus viselkedés mellett tesszük le a voksunkat, de most a vezetők szempontjából szeretnénk megközelíteni a témát. A hatékony vezetés aspektusából is fontos, ha nem az egyik legfontosabb a megértés és a mások fejlesztése iránti érzék. Ez az empátiás kompetencia egyik jellemzője. Ismerni a munkavállalók kompetenciáit és előremozdítani azokat a megfelelő irányba.

Nézzük meg, miért érdemes átültetni a gyakorlatba:

  1. A megfelelő útmutatás segít abban, hogy a dolgozó jobban teljesítsen.
  2. Lojálisabbá válik a szervezet iránt.
  3. Nem utolsó sorban...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Ebben az esetben szeretnénk a figyelmedbe ajánlani személyre szabott tréningüket.

**Ezt a megoldást válaszd,...

Bővebben ...