Ne futamodj meg! Ne legyél agresszív! - arany középút a kommunikációban

Ne futamodj meg! Ne legyél agresszív! - arany középút a kommunikációban

Biztos érezted már, hogy mindig te húzod a rövidebbet, mindig te adod be a derekad, vagy mindig meghajolsz mások akarata előtt. Kényszerből... Biztos érezted már, hogy az érvekből kifogytál és nincs erőd küzdeni tovább egy soha véget nem érőnek tűnő vitában. Helyette egy egyszerűbb, rövid távon hatékony, de agresszív magatartást kell követned, különben felrobbansz az idegtől... Magyarán szólva, a beszédből kifogyva, inkább menekülnél…

Azért, hogy mégse kelljen meghátrálnod és már a reggeli kávé közben rafinált kis csúsztatásokat, hovatovább manipulációs stratégiákat kigondolnod, amikor egy nemkívánatos beszélgető partnerrel lesz meetinged, a megoldás az asszertivitás. Nem csodaszer, de megfelelő mennyiségben és minőségben adagolva igazán...

Bővebben


7 + 1 tény, amit mindenképpen tudnod kell az asszertivitásról!

7 + 1 tény, amit mindenképpen tudnod kell az asszertivitásról!

Az előző bejegyzésekben már olvashattál az önérvényesítő kommunikációról, helyzetekről, amelyekre megoldást nyújthat. Most ezek alapján összegyűjtöttük azokat a jellemzőket, amelyek alapján az asszertivitás meghatározható:

  1. Az asszertív kommunikáció segítségével anélkül lehetsz önérvényesítő, hogy másokat eltipornál vagy ignorálnál.
  2. Az asszertivitáshoz nélkülözhetetlen a nyitottság, az empátia.
  3. Megoldást nyújthat bizonyos konfliktushelyzetekre, melyből mindkét fél nyertesen kerülhet ki.
  4. Az asszertív személy én-üzenteket közvetít, tehát egyes szám első személyben beszél.
  5. Találgatás helyett, megfelelően alkalmazza a kérdezéstechnikát, aktívan figyel és hallgat.
  6. Nehézsége abban rejlik, hogy tudatosan kell alkalmazni.
  7. Nem szükséges mindig asszertívnek lenni!
  • 1 Az asszertivitás tanulható!

**Te is szeretnéd érvényre juttatni a véleményedet, elképzelésedet? Nem szeretnél mindig...

Bővebben


A három leggyakoribb kommunikációs hiba! Hogyan segíthetnek az asszertivitásból ismert technikák?

A három leggyakoribb kommunikációs hiba! Hogyan segíthetnek az asszertivitásból ismert technikák?

Bármennyire is figyelünk arra, hogy a kommunikációnk során egyértelműek, hatékonyak és informatívak legyünk nem mindig sikerül megvalósítani a valódi céljainkat. Néha csak egyszerűen lusták vagyunk. Biztosan ismerős, amikor éppen facebook chatelünk az egyik barátunkkal, de nincs kedvünk hosszan és részletesen leírni, hogy mit történt velünk aznap a munkahelyen, ezért csak felületesen válaszolunk az érdeklődő kérdésekre. Máskor pedig, amikor valami bánt minket, ugyanazt az egy traumát okozó eseményt ismételgetjük vég nélkül olyan fordulatokkal kiszínezve, amelyek talán sosem voltak valóságosak…

Gyakori hiba a kommunikáció során az empátia hiánya. Amikor nem vagyunk képesek beleképzelni magunkat a beszélgető partner helyzetébe, érzéseibe, amikor meg sem...

Bővebben


Munkahelyi konfliktusok: A mumus bennünk van vagy másokban?

Munkahelyi konfliktusok: A mumus bennünk van vagy másokban?

Szorongás, gyomorgörcs, a kommunikáció kerülése a kollégáiddal. Te is érezted már úgy, hogy a körülötted zajló konfliktusok - ahol lehetsz éppen Te magad is a főszereplő! - nemhogy előrelendítenék munkanapodat, hanem egyenesen “lenyomnak”?

A brit Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) és az üzleti pszichológiával foglalkozó OPP felméréséből az derül ki, hogy egy átlagos munkavállaló - lehet, hogy akár Te is - hetente két órát tölt el valamilyen konfliktussal, emiatt éves szinten értékes munkanapok veszhetnek kárba.

De valóban kárba vesznek?

Ahhoz, hogy a konfliktus káros, időrabló mivoltát teljes bizonyossággal kijelenthessük több szempontból is körbe kell járnunk a munkahelyi konfliktus...

Bővebben


Hagyod, hogy mások eltiporjanak? A passzív magatartású emberek kálváriája.

Hagyod, hogy mások eltiporjanak? A passzív magatartású emberek kálváriája.

Néhány héttel ezelőtt a nővéremnek orvoshoz kellett fordulnia. A már mindenki számára ismerős szituáció fogadta: a rendelő zsúfoltságig tele, minden újonnan érkező idegesen pásztázta végig a termet és próbált informálódni. Informálódni arról, hogy itt van-e már a doktornő, hogy mindenki hozzá vár-e és ami a legfontosabb, ki érkezett utoljára. Tehát Ő ki után fog következni, bízva abban, hogy a nem az egész délelőttjét fogja várakozással tölteni.

Aztán valami nagyon kellemetlen történt. Éppen amikor a testvérem került volna sorra, valaki, akivel már előzetesen megbeszélték az érkezési sorrendet egyszerűen csak elé vágott. Úgy gondolom, ha nem is egy orvosi rendelőben, hanem akár a...

Bővebben


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Ebben az esetben szeretnénk a figyelmedbe ajánlani személyre szabott tréningüket.

**Ezt a megoldást válaszd,...

Bővebben ...