Furcsának tűnhet párhuzamot vonni az empátia és az üzleti élet között. Gyakran a hétköznapokban is nehezünkre esik empátiát tanúsítani egy másik embertársunk iránt, miért tennénk ezt meg pont egy tárgyalás során, amikor az elsődleges célunk az, hogy a saját érdekeinket képviseljük?

Segítek! Saját érdekeink érvényesítése és az empátia kiegészítik egymást. Így tudjuk megvalósítani önmagunk képviselését anélkül, hogy ignorálnánk a beszélgető partner szükségleteit. (Emlékszel? Erről már többször beszéltünk az asszertivitás kapcsán.)

Alapvetően ez kell, hogy legyen a célunk. Együttműködni, nem pedig szabotálni, meggyőzni nem pedig legyőzni a másik felet.

Empatikusnak lenni annyit jelent, hogy beleélem magam a partner lelki állapotába. Érzem és értem a beszélgető partner emócióit, indítékait, törekvéseit.

Az empátiánkat számos módon kifejezhetjük. Nézzük, hogyan tehetjük ezt meg az üzleti életben: Legyél ügyfélközpontú! Hogy miért érdemes empatikusnak lenni az ügyfelekkel?

  • mert, ha megérted az ügyfél igényeit, azokhoz tudod igazítani az értékesítést
  • a helyzetnek megfelelő segítséget tudsz nyújtani
  • az ügyfél úgy fog rád tekinteni, mint egy szakértőre (hiszen az is vagy), aki a bizalmát élvezi

Minden esetben figyeld meg és értelmezd a partnered szempontjait. Amennyiben így cselekszel egy mindkettőtök számára kényelmes és eredményes kommunikációs folyamat alakítója leszel.


Kövess minket a Facebookon, mert érdekes tartalmakat osztunk meg ott is!

Aktuális tréningjeink

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Személyre szabott tréning, egyéni időpontokban skype-on

Szeretnéd fejleszteni a kommunikációs képességedet? Egy teljesen személyre szabott tréning keretében, akkor, amikor neked belefér az idődbe? Ebben az esetben szeretnénk a figyelmedbe ajánlani személyre szabott tréningüket.

**Ezt a megoldást válaszd,...

Bővebben ...